... Tady jste doma

Tahák vedoucí školní jídelny

29.04.2021 461

Důležité termíny a milníky pro každou vedoucí školní jídelny.

 

Květen

31.5. Finanční bilance – workshop

 

Červen

1.6. Naučte se normovat – workshop

1.6. Vyrovnání finanční bilance na nulu - pomůže modul finanční bilance. Pozor! Nevyrovnáváme na konci kalendářního roku.

30.6.  Příprava na nový školní rok - Posuny kategorií a tříd - Provádíme 1x za rok. Stravné 5 kdykoliv,  Stravné 4 po uzavření měsíce června, po odsouhlasení uzávěrky účetní.

30.6. Hromadná blokace končících strávníků - provádíme ideálně na konci měsíce června

 

Červenec

1.7. Revize provozního řádu - proveďte, dokud máte vše živé a víte, co je potřeba upravit či změnit (přihláška ke stravování, vracení čipů, ...).

1.7. Kalkulace - ověřte, zda není potřeba přecenit.

15.7. Vracení přeplatků - ve chvíli, kdy skončí objednávání a uzavře se červen, po tom, co odsouhlasí uzávěrku účetní, vracíme strávníkům přeplatky. 

 

Srpen

16.-20.8. Manažerské minimum 1 - kurz v Plzni

16.-19.8. Efektivní využití programů VIS - kurz v Plzni

23.-25.8. Manažerské minimum 2 - kurz v Plzni

31.8. Rušení a zakládání strávníků - do konce srpna byste měli mít data o strávnících v pořádku.

 

Říjen

4.10. Kalkulace - workshop

6.10. Naučte se normovat - workshop

15.10. Příprava na říjnové výkazy - vyzkoušejte, že vám vše funguje. Zkuste si například výkaz předběžně vytisknout.

 

Listopad

15.11. Říjnové výkazy - tiskneme a odevzdáváme po uzávěrce měsíce října.

22.11. Finanční bilance - workshop

 

Prosinec

9.12. Hromadná kontrola dat - za pomoci funkce v programu se ujistěte, že v programu nemáte chyby, které by ohrozily plynulý chod vašeho provozu. Případné chyby doporučujeme s pomocí technika VIS opravit.

9.12. Kontrola číselných řad v programu Sklad - zkontrolujte, zda máte nastavené na další rok číselné řady. Nastavit je můžete na několik let dopředu.

 

Měsíční kolečko

Nezapomeňte, že každý měsíc je nutné projít tak zvaným Měsíčním kolečkem. Obecně ho dělíme na samotnou uzávěrku a operace po uzávěrce.

 

Po uzávěrce provádíme:

  • výpočet a výběr záloh (S5, excel)
  • inkasa
  • sledování finanční bilance (Sklad, modul finanční bilance); kontrola alespoň 1x měsíčně 
  • sledování spotřebního koše (sklad, modul spotřební koš)
    • pokud budete mít na provoze kontrolu, bude chtít data za poslední tři měsíce
  • odhad spotřebního koše a finanční bilance z jídelníčku - s pomocí modulů normování, finanční bilance a spotřební koš; je nutné mít správně nastavené ceny
  • příprava měsíce
    • potvrzení rozpisu (kdy se vaří a kdy ne)
    • hromadná přihláška (všem přihlásíme "jedničku" nebo dle stravovacích zvyklostí strávníka) s pomocí Strava.cz
    • inkasa/ bezhotovostní platby - pomůže Modul Banka

 

Návody k jednotlivým operacím najdete ve formě videí na webinare.visplzen.cz nebo v textové a obrázkové podobě v poradně na webu VIS.

 

 

Autorem článku je VIS Plzeň - specialista na školní stravování